keskiviikko 28. joulukuuta 2011

ja sitten häviän menneisyyteen


"Puhuessani siitä, ettei elämä saa olla liian kaavamaista, tarkoitan sillä tällaisia asioita: 
niin hiljainen hiljaisuus että se sattuu korviin, 
äiti on ostanut uusia Viiliksiä jääkaappiin, 
uudet puhtaat ja värikkäät lakanat, 
vaikean kappaleen soittaminen alusta loppuun ilman virheitä, 
aamut jolloin herää vahingossa seitsemältä ja tajuaa että saa nukkua vielä tunnin,
torkkunappulan painaminen niinä aamuina jolloin täytyy herätä seitsemältä, 
hetket, jolloin ymmärtää, ettei elämä sisällä minkäänlaisia ylitsepääsemättömiä ongelmia, 
aivastelu, 
suklaa, 
tekstiviestin saaminen puolitutulta, 
Alppien katselu lentokoneen ikkunasta. . ."

Voi minua 14-vuotiasta Saaraa! Voi sitä äidinkielen opettajaa joka ajatteli, että olen jossain suuressa nerokkuudessani kympin arvoinen oppilas. Niin samanlaista kuin nyt, tuo kirjoitettu ajattelu, mutta kuitenkin kaikki on muuttunut. Rakastan edelleen hiljaista hiljaisuutta ja Viiliksiä ja kaikkea. Mutta voih olen luullut että on olemassa joitain virheitä ja puolituttuja. 

Luin 25.12.2011 kello 00:10 aikapommikirjeen joka oli kirjoitettu vuosi sitten, sitäkin kirjettä kirjoittaessa olin ollut väärässä niin monesta asiasta. Olin aivan varma silloin että tällä hetkellä omistan trumpetin enkä asu enää kotona. Mutta en minä haluaisi enää trumpettia ja haluan kyllä asua kotona.


Iskän karvaotus on tuolla. Tuo oli vaarallista mutta tajusin vasta myöhemmin.

Eksyin heti jouluaaton jälkeen mummolaan ja mökille. Tehokasta mitääntekemistä, en edes lukenut kirjaa kuin ihan vähän. En oikein tiedä mitä tein kun en tehnyt mitään, aidosti. No sen muistan että katsoin Heinähattu ja vilttitossu -elokuvan jonka seurauksena päätin että aion pitää kutsut jonne saavat tulla kaikki jotka tarvitsevat taikinaterapiaa ja spagettia.

Nyt Helsinkiin, hyvästi, näkemiin, kuulemiin, tuntemisiin, haistelemisiin, MAISTELEMISIIN HEI HEI HEI VAAN

8 kommenttia:

  1. Heinähattu ja Vilttitossu on niin hullun ihana ja suloinen ja aa.

    VastaaPoista
  2. taikinaterapiaa ja spagettia!! <3 koin niin suurta yhteenkuuluvuutta vilttitossuun kun se halusi syödä spagettia eikä aina vain perunaa. mäkin halusin syödä spagettia enkä aina vain sitä kamalaa perunaa. haluan vieläkin. 8) peruna hrrrggghyhhh.

    VastaaPoista
  3. Pientä itseään kyllä aina miettii vähän niin, että "voi-voi sen ja sen ikäistä itseäni". Että olihan se pieni minä ihan kiva, toisaalta sama kuin nyt, mutta toisaalta eihän se tiennyt vielä mitään. On jännää, miten mielipiteet siitä, mitä haluaa tehdä, muuttuu. Mä kirjoitin 13-vuotiaana 18-vuotiaalle itselleni. Se ei ollut ollenkaan niin mukavaa luettavaa kuin olin luullut. Pitäisi ehkä taas tehdä joku tuollainen silti, niin voi taas paremmin tulevaisuudessa miettiä, miten tietämätön sitä oli joskus.

    Tuollaiset päivät ovat hassuja, jolloin ei tee oikein mitään. Mulla on ollut sellaisia päiviä muutamia tässä joululomalla. Periaatteessa ne on ihan kivoja, mutta toisaalta tuntuu, että pitäisi jotain oikein kunnolla tehdä, lukea vaikka sitä kirjaa. Eikä vain olla ja haahuilla ympäriinsä.

    Oh, mä haluaisin kutsuille, jossa olisi spagettia ja taikinaterapiaa! Heinähattu ja Vilttitossu pitäisi katsoa taas joskus. Onhan se mulle jo tulevan ammattini kannalta varmasti hyvä juttu, voin sitten käyttää taikinaterapiaa, joka varmasti olisi loistavaa toimintaterapiaa.

    Ei mulla muuta, ihanaa uutta vuotta Saaralle!

    VastaaPoista
  4. Moi Kuja, se on ihan elokuva mutta silti niin raikkaan aito!!

    TiiU, minäkin halusin syödä spagettia mutta nyt minusta on tullut kiltimpi ja suostun syömäään myös vähän perunaa. :----) suosittelen vähäistä kiltteyttä, se helpottaa syömistä.

    Tiia! Toisaalta, musta ei enää tunnu etten tiennyt mitään, vaan että olin väärässä enkä huomannut niin paljon kuin nykyään. Mutta muuttuminen on varmaan aika hyvä asia kumminkin?
    Kutsun sinutkin sitten. Voit vaikka olla terapeutti. Ihanaa uutta vuotta Tiia! JA TE MUUTKIN KAIKKI.

    hymy my my

    VastaaPoista
  5. 'eräänä päivän minä vain ajattelin sitruunaspagettia -
    miltäsenäyttää miltäsetuntuu miltäsemaistuu'

    VastaaPoista
  6. hui katoin että oot oikeesti tossa jäällä ja mietin jo että miten kevyt oikein oot....... oot kiva, onneks nähään varmaan pian! (et oo vieläkään mun lukija, MUR!)

    VastaaPoista
  7. lottaaaaaa lota lota'


    viivi itse asiassa!!!: olin myös siinä jäällä. luistelin kumppareilla oli kivaa

    NYT OLEN LUKIJA nähdään kouluss aa a a a

    :-----)

    VastaaPoista
  8. hui, oot varmaan joku keijukainen ! hehee huomenna tai ehkä tiistaina nähään ! Ootko ruotsin kertauskurssilla?

    VastaaPoista