keskiviikko 1. kesäkuuta 2011

positroniemissiotomografia

Tämä on viimeinen päivä ennen kesälomaa, kun voin puhua koulusta ilman että muut sanoo, ettei siitä saa puhua. Yleensä en puhu siitä. Kesäloman kunniaks vois.

Olen lukenut psykologiaa kamalasti. Törkeen hirveesti. Monta päivää. En siltikään osaa kaikkea. Koe on huomenna, tietenkin. En tiedä persoonallisuuden piirreteorioista mitään. Jos siitä tulee kokeeseen, niin voin jättää kympintavoittelut sikseen. Sitten en saa erinomaista päättötodistukseen. Jos saan ysin niin kurssien keskiarvo on 9,4 ja mun pitää käydä neloskurssi uudestaan ja nostaa sen kasi vähintään ysiin, että keskiarvo pysyy yhdeksän ja puolen yläpuolella. Oikeasti sillä ei ole mitään välia, lukio on ihan turha, en tee sillä mitään, paitsi että pääsen siitä läpi. Miksi silti haluan kympin.

Voisin kirjoittaa siitä, miten kesälomakin voi ahdistaa, mutten halua, koska se ei ahdista mua enää. Se ahdistaa, jos ei näe ketään eikä tee mitään. Mutta koska olen päättänyt tehdä kaikista päivistä erilaisen ja nähdä miljoona ihmistä, niin mua ei huvita ahdistaa. Haluan olla vain iloinen. Jee

Maanisdepressiivisyyttä esiintyy 1% väestöstä, skitsofreniaa 1%, paniikkihäiriötä 3-4%. Aloin vaan miettimään, että jos mun elämä menisikin ihan pilalle jonkun MIELIsairauden takia. Aloin vaan miettimään myös että joskus musta tuntuu että esim. manian hypo-oireet vois päteä muhun. Mun ajatus hyppelehtii,  itsetunto on ihanan korkealla, teen yhtä aikaa monia asioita enkä mieti seurauksia. Mutta kuitenkin mun tiedonkäsittely on järjestelmällistä, asiat on järjestyksissään enkä tee kaikkea mitä mun ajatuksiin tulee. Sovellanpas hyvin opittua tietoa käytäntöön. Mutta, (tuohon todellakin tulee pilkku) oikeasti jos alkaa kuvittelemaan ja suhteuttamaan noita prosentteja. Niiden mukaan esim. mun koulussa olisi vähintään viisi skitsofreenikkoa. Jyväskylässä 1311. Ehkä mun ei pidä miettiä tämmöisiä asioita. Se ei ole mun tapaista. Sen sijaan:

Sillä on lastenkärryt, joiden kanssa se sujahteli hyllyjen välistä niin nopeesti että tuo rouva (jos se oikeasti on rouva, se vois olla vaikka vakooja) meinasi laittaa tomaatteja pussiin ohi sen pussin. Sitten mentiin Pepin luo ja tehtiin pitsaa.

Tämä kuva on sellainen, että Mandin sateensarjo on tosi korkealla. Pidin noista kaikista.


Tässä kuvassa on jotain tosi hienoa. Tai no monia hienoja juttuja. Kuplat, aurinko, Maija, kyltti, kävelykatu. Olin tänään kummallisista väärinkäsityksistä huolimatta Maijan kanssa seikkailuretkellä metsässä. Mutta tämä kuva on samasta ajasta kuin edellinenkin. Metsässä ei näytä tuolta. haahah

Nyt on kesäkuu.

3 kommenttia:

  1. haluun ahmaista sun otsikon, se on niin valloittava sanaörvelö! mä oon joskus ollut tietokonetomografiassa mutta se ei varmaan ole sama kuin positroniemissiotomografia. se on nyt mun uus lempisana, kiitos.

    ah mitä psykologista pohdintaa! mä uskon että saat kympin, sovellat niin mainiosti. :) psyka on mm. just siks parasta kun sitä löytää niin helposti jokapäiväisestä elämästä.

    mäkin yleensä ahdistun kesälomasta mutta nyt en koska mulla on kerrankin oikeasti tekemistä. esim. meidän pitää viettää sääksipäivä ja köhniöpäivä!

    VastaaPoista
  2. VOI MOONA
    VOI MAIJA
    hehehehehehhehehehehehe.
    Bongaan myös matkakeskuksen. Voin todeta hengaavani siellä vähän enemmän kuin haluaisin. Tänäänkin luin tunnin kirjaa. On ärsyttävää jos on tietty aika ennen lähtöä eikä uskalla tehdä mitään ettei myöhästy lähdöstä.

    Meniko psykologian koe hyvin? Ja huhhuh mikä keskiarvo. Mulla on tippunu roimasti niin että ei se taida edes ihan ysiin yltää. oivoi.

    Ja mä unohdin kutsua sut piknikille. Mutta ehkä sulla on jo huomiseksi (helatorstaiksi) ohjelmaa. Hmm. Mut hyvää alkanutta kesää jeeeee

    VastaaPoista
  3. tiia:

    ahmaise jos se mahtuu sun mahaan. mun mahaan ei mahtunu. mut sen lyhenne mahtuu.

    mä en välttämättä saa kymppiä. en osannut vertailla behavioristista ja kognitiivista ihmiskäsitystä. mut annoin itelleni jo henkisen kympin.
    sä piristät mua ihan kamalasti. onneksi oot olemassa. pidetään sääksipäivä ja köhniöpäivä, jos alkaa kuitenkin ahdistamaan niin voidaan pitää enemmänki ku kaks.

    irina:

    matkakeskus on jyväskylän parhain hengauspaikka. sen tunnelma on just oikea sille.
    no mä äsken kirjoitin miten mun koe meni. silleen hyvin, oikeesti, mut kuitenkaan ei hyvin. hmmmm

    niin taisit unohtaa, mutta en mä olisi ehkä ymmärtänyt tullakaan. sulla taisi olla tiistaina synttärit, ja vaikka näin sut niin en sanonut sulle mitään siitä. mut nytte sit IHAN KAUHEESTI ONNEKSI OLKOON ♥ ja hyvää kesän jatkoa!

    VastaaPoista